ევროკავშირის კანონმდებლობა მომხმარებელთა დაცვის სფეროში

ევროკავშირის კანონმდებლობა მომხმარებელთა დაცვის სფეროში ძალიან ბევრ ნორმატიულ აქტს მოიცავს. მათგან ძირითადია:

  1. პროდუქციის ზოგადი უსაფრთხოება: დირექტივა 92/59/EEC, რომელიც შემდგომ ჩანაცვლდა 2001/95/EC დირექტივით;
  2. საფრთხის შემცველ პროდუქციაზე პასუხისმგებლობა: დირექტივა 85/374/EEC;
  3. შეცდომაში შემყვანი რეკლამა: დირექტივა 84/450/EEC, რომელიც შემდგომ ჩანაცვლდა 2006/114/EC დირექტივით;
  4. ნაკლის მქონე პროდუქცია და გარანტიები: 99/44/EC დირექტივა;
  5. უსამართლო სავაჭრო პრაქტიკა: 2005/29/EC დირექტივა;
  6. ხელშეკრულების უსამართლო პირობები: 93/13/EC დირექტივა;
  7. მომხმარებელთა ზოგადი უფლებები: 2011/83/EU დირექტივა, ჩაანაცვლა გრძელ მანძილზე ვაჭრობის (distance selling) 97/7/EC დირექტივა და კარდაკარ ვაჭრობის (doorstep selling)  85/577/EC დირექტივა;
  8. სამომხმარებლო პროდუქციის ფასის მითითება: 98/6/EC დირექტივა;
  9. მომხმარებელთა ინტერესების დაცვის ღონისძიებები (injunctions):  98/27/EC დირექტივა, რომელიც შემდგომ ჩანაცვლდა 2009/22/EC დირექტვით. ამასთან დაკავშირებულია 2006/2004 რეგულაცია მომხმარებელთა ინტერესების დაცვის ეროვნული უწყებების თანამშრომლობის შესახებ.
  10. ელექტრონული ვაჭრობა: 2000/31/EC დირექტივა;
  11. დისტანციური ფინანსური მომსახურება: 2002/65/EC დირექტივა;
  12. სამომხმარებლო კრედიტი: 87/102/EEC დირექტივა, რომელიც შემდგომ ჩანაცვლდა 2008/48/EC დირექტივით;   

მომხმარებლის უფლებების დაცვა ცალკეულ სამომხმარებლო სფეროებში:

13.05.2017


კომენტარის გასაკეთებლად გთხოვთ გაიაროთ ავტორიზაცია